Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

Στρατιωτικό Ναυπηγείο ο Σκαραμαγκάς! Το σχέδιο της κυβέρνησης

Στα δύο “σπάει” τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά η κυβέρνηση, δημιουργώντας ένα στρατιωτικό nαυπηγείο κι ένα εμπορικό. Αυτό το σχέδιο παρουσίασε στους εργαζόμενους ο ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας.

Όπως γράφει σε ρεπορτάζ της η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ το πλάνο που παρουσιάστηκε περιλαμβάνεται ένα στρατιωτικό ναυπηγείο και ένα εμπορικό κομμάτι, «πακέτο» όμως με τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου.
Το μεγάλο πρόβλημα όμως παραμένει. Πως θα φύγει ο Ισκαντάρ Σάφα από τα Ναυπηγεία; Το ερώτημα έμεινε αναπάντητο.
Όσο για τους εργαζόμενους ο κ.Πιτσιόρλας είπε ότι  θα ανήκουν στο δυναμικό του στρατιωτικού ναυπηγείου.
Το σχέδιο που παρουσίασε ο κ.Πιτσιόρλας προβλέπει ειδικό εκκαθαριστή στα Ναυπηγεία , ο οποίoς θα αναλάβει να βγάλει σε πλειστηριασμό ορισμένα από τα asset του ναυπηγείου, όπως έχει συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σε δεύτερη φάση το ναυπηγείο θα χωριστεί σε δύο κομμάτια όπως επιτάσσει και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως αντιστάθμισμα για τις παράνομες επιδοτήσεις που δόθηκαν στα ΕΝΑΕ στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας από τις ελληνικές κυβερνήσεις. Το πρώτο θα είναι αποκλειστικά στρατιωτικό ναυπηγείο και θα περιλαμβάνει τη λεγόμενη τέταρτη σταθερή δεξαμενή και τους προβλήτες που την υποστηρίζουν. Αναλύοντας το σχέδιο ο κ. Πιτσιόρλας σημείωσε ότι θα γίνει διεθνής διαγωνισμός στον οποίο θα μπορούν να συμμετέχουν αποκλειστικά όμιλοι από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο περιορισμός αυτός προφανώς σχετίζεται με τα θέματα ασφάλειας του ΝΑΤΟ, αφού στο ναυπηγείο θα κατασκευάζονται και θα επισκευάζονται πολεμικά πλοία δυτικών χωρών.
 Στο λεγόμενο εμπορικό κομμάτι, που αποτελείται από την πέμπτη δεξαμενή (τη μεγαλύτερη δεξαμενή που υπάρχει στην Ανατολική Μεσόγειο), ο κ. Πιτσιόρλας ενέπλεξε και τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου. Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν στη ΝΑΥΤΕΡΜΠΟΡΙΚΗ  εκπρόσωποι των εργαζομένων, ο υφυπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι γίνεται προσπάθεια ο όμιλος Νεώριον να δοθεί μαζί με την πέμπτη δεξαμενή σε ιδιώτη. Μάλιστα τονίστηκε ότι η κινεζική Cosco, που έχει πάρει και το λιμάνι του Πειραιά, έχει δείξει ζωηρό ενδιαφέρον για να διεκδικήσει τις ναυπηγικές εγκαταστάσεις. Προσέθεσε όμως ότι υπάρχουν και Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι έχουν ενημερωθεί και δεν έχουν κρύψει το ενδιαφέρον τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger